Popis opatření
Čistě hybridní vozidlo je schopno si energii pro pro svůj pohon vyrobit samo (rekuperace při zpomalování a brždění), čistý hybrid se nenabíjí z elektrické sítě. Funkce hybridu je dána kooperací mezi spalovacím motorem, elektromotorem a trakční baterií.
Plug-in hybridní vozidlo funguje jako čistý elektromobil, v případě vyčerpání energie z trakční baterie funguje jako klasický hybrid. Plug-in hybrid využívá pro svůj pohon nejen elektřinu uloženou v bateriích, ale i palivo v nádrži vozidla. Baterie plug-in hybridu lze stejně jako u elektromobilu dobíjet v dobíjecích stanicích, domácích zásuvkách nebo wallboxech. Při vyčerpání energie uložené v baterii dojde u plug-in hybridu k připojení činnosti spalovacího motoru. Kapacita baterie plug-in hybridu ovlivňuje dojezdovou vzdálenost čistě na elektrický pohon.
Implementace podle charakteru zástavby
město i venkov
Doporučení pro realizaci opatření
- baterie jsou u plug-in hybridu obvykle umístěny v podlaze nebo v zadní části vozu, hybrid má baterie umístěny většinou mezi podběhy zadních kol v zavazadlovém prostoru vozidla,
- dojezd se u plug-in hybridů pohybuje kolem 50-80 km (čistě na elektrickou energii uloženou v hlavní trakční baterii), následně další stovky kilometrů v hybridním režimu,
- rychlost dobíjení plug-in hybridu závisí na typu palubní nabíječky (některé plug-in hybridní vozidla umožňují i rychlonabíjení),
- lze nabíjet z wallboxů instalovaných v garážích (výkon až 22 kW), které jsou opatřeny ochrannými prvky pro vyšší bezpečnost dobíjení než má standardní domácí zásuvka,
- při provozu plug-in hybridu lze využívat dostatečně husté sítě veřejných dobíjecích stanic na území ČR (cca 2500),
- lokalizace infrastruktury dobíjecích stanic u nákupních center, čerpacích stanic a hlavních silničních tahů,
- instalace wallboxu musí být provedena pracovníkem s potřebnou certifikací.