Popis opatření
Doprava v České republice ročně vyprodukuje přes 18 milionů tun CO₂ a největší podíl na této produkci emisí mají osobní auta. Využívání elektromobilů vede ke snížení množství vypouštěných emisí a hlučnosti má navíc pozitivní dopad na životní prostředí i zdraví obyvatel města. Nabíjení elektromobilu ve městech je dnes stále dostupnější.Nabíjecí stanice mohou být rozděleny na veřejné stanice a stanice pro rezidentní nabíjení. Rezidentní pomalé nabíjecí body mohou být umístěny na lampách veřejného osvětlení nebo se ve spolupráci s distributory vystaví vysokorychlostní nabíjecí huby. Zbudování infrastruktury pro dobíjení elektromobilů v budovách je vyžadováno i v rámci nové evropské legislativy. Podle ní je v budovách s více než 10 parkovacími stáními nutné vybudovat dobíjecí stanice pro elektromobily a stavební přípravu eventuálního rozšíření dobíjecích stanic i pro další parkovací stání.
Implementace podle charakteru zástavby
- veřejná prostranství,
- parkoviště.
Doporučení pro realizaci opatření
Město musí naplánovat komplexní strategii pro rozvoj elektromobility a jak ji ze své role může pomoci nebo ji alespoň správně usměrnit. Na plánu rozvoje se podílí mnoho subjektů, nejen státní orgány či správní úřady, ale také komerční poskytovatelé, kteří zajistí nabíjecí infrastrukturu a následný provoz. Elektromobilita má nároky na pozemky a může proměnit urbanismus, s jejím rozvojem se mění vzhled veřejného prostoru. A v neposlední řadě se musí vyřešit i parkování, ideálně nejen označit značkou parkovací stání, ale domyslet koncepci i s možností vymahatelnosti neoprávněného zabírání parkovacího místa vozy, které nenabíjejí.