Základní umělecká škola Leoše Janáčka, Havířov, příspěvková organizace

ZUŠ Leoše Janáčka v Havířově se specializuje na výuku uměleckých oborů, včetně hudby, výtvarného umění, tance a literárně-dramatického oboru. Je známá svou aktivní účastí v kulturním životě města a často pořádá veřejné koncerty, výstavy a divadelní představení. Jedná se o příspěvkovou organizaci Moravskoslezského kraje.

Autor:

ATRIS, s.r.o

Investor:

Moravskoslezský kraj

Zhotovitel:

MH-Stavby, s.r.o.

Datum od:

2022

Datum do:

2023

Cena:

cca 29 mil. Kč bez DPH (z toho dotace 8 mil. Kč)

Sněhová vločka
Sněhová vločka

Umístění:

Jaroslava Vrchlického 1471/1a, 736 01 Havířov

GPS:

49° 46' 18.19" N, 18° 27' 40.08" E

Kraj:

Moravskoslezský kraj

Země:

Česká republika

Detaily projektu

Jak to funguje?

Hlavním cílem projektu bylo snížení tepelných ztrát a zlepšení celkové energetické účinnosti budovy prostřednictvím zateplení obvodových stěn, izolace střešního pláště a výměny oken a dveří. Na střeše školy byly navíc instalovány fotovoltaické panely, které vyrábějí elektrickou energii určenou pro vlastní spotřebu školy. Součástí projektu bylo také vybudování nové vzduchotechniky.

Co řeší?

Původní dřevěné okenní výplně byly nahrazeny okny s trojskly (U = 0,9), a fasáda byla zateplena EPS 70 F o tloušťce 160 mm. Byla instalována rekuperační jednotka s automatickou regulací a fotovoltaická elektrárna (FVE) s instalovaným výkonem 3,96 kW (bez akumulace). Okna byla vybavena předokenními žaluziemi a 10 % vnitřního zářivkového osvětlení bylo nahrazeno úspornými LED svítidly.

Původní stav

Objekt byl postaven kolem roku 1980 v typizované konstrukční soustavě jako monolitický skelet s cihelnými vyzdívkami. Skládá se z několika bloků s 1 až 5 nadzemními podlažími, zastřešenými pultovými střechami. Celkově měl objekt špatný tepelný komfort a netěsnící okna.

Náklady na údržbu

Náklady na údržbu se předpokládají minimální díky zárukám na provedené dílo a servisním smlouvám, které pokrývají značnou část údržbových nákladů.

Proč ne jinak

Dodržení všech specifických parametrů a podmínek daných využitým dotačním programem ovlivnilo celý průběh plánování a následnou realizaci projektu. Během přípravy dokumentace ke stavebnímu povolení byl projekt neustále hodnocen a škola hledala optimální technická a finanční řešení.

Výzvy

Byl vytvořen realistický harmonogram, který pravidelně sledoval pokroky jak v přípravě, tak realizaci projektu a reagoval na aktuální dění.

Zkušenosti

Zkušenosti z projektu jsou velmi pozitivní. Po realizaci opatření došlo k významnému snížení provozních nákladů, zlepšení environmentálního dopadu, zvýšení hodnoty nemovitosti a lepší kontrole a řízení spotřeby energií.